Sendcloud haalt ruim 12 miljoen euro op

Eindhovense scale-up wil tweehonderd nieuwe medewerkers werven
Sendcloud, gespecialiseerd in het stroomlijnen van het verzendproces voor webshops, heeft 12,6 miljoen euro opgehaald in een serie B-financieringsronde. De scale-up wil het geld gebruiken voor de doorontwikkeling van het platform en internationale expansie.
AXA Venture Partners leidde de tweede ronde aangevuld met BOM Brabant Ventures, Bonsai Partners en een lening van de Rabobank. Tot eerdere investeerders behoren HenQ, TIIN Capital en Startupbootcamp. In 2017 haalde de onderneming vijf miljoen euro op.
Sendcloud werd in 2012 opgericht om het verzendproces voor webshops te vereenvoudigen. Door het aanbieden van verzendopties in de checkout, het sneller verwerken van orders en reduceren van verzendkosten, helpt de alles-in-een-verzendoplossing webshops hun concurrentiepositie te versterken. Inmiddels beschikt het platform over meer vijftig integraties, waaronder Amazon, Shopify en WooCommerce, en is het actief in acht landen.