Nieuws
07 mei 2020

Alleen vertrouwen in techbedrijf als autofabrikant

De Nederlander heeft in het algemeen een aversie tegen volledig zelfrijdende auto's. Negen op de tien ondervraagden peinst er niet over straks zo'n autonoom voertuig te kopen. Maar anders wordt het als een technologiebedrijf met zo'n soort auto zou komen. Dan overweegt 36 procent tot de aanschaf over te gaan.

Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim zesduizend Nederlanders. Vooral 18- tot 34-jarigen en mannen overwegen een volledig zelfrijdende auto van een technologiebedrijf. De populairste merken zijn Apple (14 procent), Daimler/Bosch (14 procent) en Samsung (13 procent). Zelfrijdende auto’s van Sony (8 procent), Google /Waymo (7 procent), Lightyear One (5 procent) en Uber (3 procent) worden minder vaak overwogen. Opvallend is dat zich hieronder een aantal merken bevindt dat tot nog toe alleen maar een conceptmodel heeft getoond.

Een andere opmerkelijke uitkomst is dat veel mannen weigeren gebruik te maken van functies in systemen (ADAS), die de chauffeur ondersteunen. De parkeerhulp blijkt vaak te worden uitgezet.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

Hoofdmediapartner
logistiek-300x300_tekengebied-1.jpg
Premium Event Partner

5-evofendex.png
Mediapartners