Nieuws
21 juli 2020

Ai in retail? Dit verwacht de klant per generatie

In het digitale tijdperk praten retailers constant over hoe ze hun klantervaring kunnen verbeteren. Het is van cruciaal belang om in gedachten te houden dat 'een geweldige klantervaring' een subjectieve term is, waarbij elke demografische klant verschillende behoeften en verlangens heeft.

Dit is de reden waarom kunstmatige intelligentie (ai)-oplossingen veel besproken worden in de retail-wandelgangen. De succesvolste en innovatiefste retailers begrijpen dat de juiste ai-oplossingen de klantervaring verbeteren op een manier die elke generatie, van generatie X en babyboomers tot generatie Alpha (of zoals ze vaak worden genoemd in retail, ‘Gen AI’ - geboren tussen begin 2010 en midden 2020), kan waarderen.

Veel individuen hebben echter unieke voorkeuren die anders zijn dan hun ‘generatie’ als geheel. Kennen we niet allemaal minstens één technisch onderlegde babyboomer, of een millennial die een technologievrije levensstijl leidt? Toch helpt kennis van de algemene verwachtingen van elke generatie retailers om een grote verscheidenheid aan klanten aan te spreken.

Hier zijn enkele manieren waarop kunstmatige intelligentie elke generatie retailconsumenten kan tevredenstellen, op basis van de typische verwachtingen van hun leden.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

Hoofdmediapartner
logistiek-300x300_tekengebied-1.jpg
Premium Event Partner

5-evofendex.png
Mediapartners